Parkowanie równoległe tyłem z prawej strony

Friday, May 4th, 2012

Moje rady mają pomóc w nauce parkowania w początkowej fazie jak również w trakcie wykonywania zadania na egzaminie.
Po dojściu do wprawy nie będziemy potrzebowali się zatrzymywać.
WAŻNE !!!
PARKOWANIA NIE SĄ MANEWRAMI WYKONYWANYMI PŁYNNIE!!!
(czyli nie musimy cały czas jechać wykonując manewr a wręcz wskazane jest kontrolowanie minimalnej prędkości od 0- 5km/h i ewentualne zatrzymywanie jeśli wymaga tego sytuacja)
MANEWRY PARKOWAŃ ŚCIŚLE WIĄŻĄ SIĘ Z ZADANIEM NUMER 2 NA PLACU MANEWROWYM (rękaw).
To właśnie na rękawie:
1.uczymy się jazdy na pół sprzęgle czyli kontroli prędkości w przedziale od 0-5km/h
2.jadąc używamy sprzęgła a hamulec tylko wykorzystujemy do zatrzymania w polu koperty
3.Uczymy się obserwacji toru jazdy przez tylną szybę i lusterka
4.Uczymy się umiejętności prowadzenia toru jazdy do tyłu wzdłuż linii.

PARKOWANIE RÓWNOLEGŁE TYEM Z PRAWEJ I LEWEJ STRONY(jest tak samo):

1.Ustawiamy się w bezpiecznym odstępie obok pojazdu za którym parkujeny (0,5-0,7m)
2.Włączamy kierunkowskaz i bieg wsteczny
3.Upewniamy się o możliwości jazdy czyli rozglądamy się (przypominam że jadąc do tyłu należy zachować szczególną ostrożność i ustąpić wszystkim uczestnikom ruchu )
4.W trakcie jazdy korzystamy tylko ze sprzęgła i hamulca gaz nam nie będzie potrzebny(ważne: lewa noga operuje sprzęgłem, prawa jest położona nad hamulcem przygotowana do hamowania}
5.Dojeżdżając naszym bocznym lusterkiem do słupka między przednimi a tylnymi drzwami pojazdu koło którego jedziemy rozpoczymany szybkie kręcenie do oporu kierownicą (w prawo jeśli parkujemy z prawej w lewo jeśli parkujemy z lewej)
6.Nabieramy kąta około 45 stopni (kont ma znaczenie w zależności od tego ile mamy miejsca do zaparkowania czyli jeśli miejsca jest dużo może być mniejszy jeśli miejsca jest mało musi być większy)
7.Po nabraniu kąta zatrzymujemy się i odkręcamy kierownicę 1,5 obrotu wtedy mamy gwarencje że koła ustawiliśmy na wprost (jak dojdziecie do wprawy zatrzymanie nie będzie konieczne ale w trakcie nauki a szczególnie na egzaminie zatrzymując się mamy gwarancje że mimo stresu wszystko wykonamy poprawnie)
8.Jedziemy na prostych kołach obserwując w lusterku krawężnik(lusterka muszą być ustawione prawidłowo) gdy krawężnik znika zatrzymujemy się.
9.Dokręcamy kierownicę do oporu i zaczynamy jechać auto powinno dojechać na około 5-10cm od krawężnika (przednie skręcone koło prawe lub lewe w zależności na którą stronę parkujemy poczujemy jak oprze się o krawężnik wtedy auto zatrzymujemy)
10.Ustawiamy dźwignię biegów w pozycji neutralny tak zwany luz i zaciągamy hamulec ręczny.
11.Kół nie prostujemy ponieważ po wykonaniu zadania egzaminator natychmiast każe wyjechać.
12.Wyjeżdżając pamiętamy o kierunkowskazie i rozglądaniu się oraz upewnianiu o możliwości jazdy pamietając że jestesmy włączającym się do ruchu a włączający ma ustąpić wszystkim
13.W tym parkowaniu przysługuje nam jedna korekta toru jazdy do przodu.
14.Mamy również możliwość wykonania drugiej próby jak by pierwsza nam się nie udała.
Ważne :najlepiej zrobić parkowanie w pierwszej próbie dlatego pamiętajmy że manewry nie są na czas więc się nie spieszymy jadąc bardzo wolno 0-5km/h , możemy się zatrzymywać żeby wszystko wykonac poprawnie .
PRZYPOMINAM ŻE MOJE RADY SĄ DLA KURSANTÓW UCZĄCYCH SIĘ I ZDAJĄCYCH EGZAMIN A NIE DLA DOŚWIADCZONYCH KIEROWCÓW!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: